Fogyni mozgalmas életmód


A táplálékokból nyert energia életünk üzemanyaga, amely állandó mozgásban tart bennünket.

fogyni mozgalmas életmód glioblastoma fogyás

Tudtad, hogy akkor is mozogsz, amikor látszólag csak ülsz egy helyben? Napi energiaszükségletünk legnagyobb része, kb. Érdekes módon az ételek emésztése is energiafelhasználással jár. Energiaszükségletünk fennmaradó részét fizikai aktivitásunk határozza meg. A fizikai aktivitás nem csak a versenysportot jelenti. Minden típusú tevékenység és mozgás energiafelhasználással jár.

Az egészséges táplálkozás titka - Így étkezik az instagram legnépszerűbb edzője

Ahhoz, hogy szervezetünk egészségesen működjön és el tudjuk végezni napi tevékenységeinket, a felhasznált energiát pótolnunk kell. Ezt az energiát az ételeket és italokat felépítő szénhidrátokkal, zsírokkal és fehérjékkel tudod a szervezetedbe juttatni. Őket együtt makrotápanyagoknak is nevezik, fogyni mozgalmas életmód az energiaellátásodban nagyon fontos a szerepük. A különböző élelmiszerek a tápanyagokat eltérő mennyiségben tartalmazzák, ezért a belőlük nyerhető energia mennyisége is eltérő.

Az energia egyik mértékegysége a kilokalória. Miközben a szénhidrátok és fehérjék 1 grammjának kalóriatartalma megegyezik, a zsírok ugyanekkora mennyiségben több, mint kétszeres energiatartalommal bírnak. A zsírosabb ételek energiatartalma tehát arányaiban mindig magasabb, mint a zsírszegény változataiké.

Mekkora a napi energiaszükségleted? Egy 11—14 éves gyerek napi energiaszükséglete átlagosan — kcal között mozog.

Egészséges életmód alappillérei.

Ez az érték sok tényezőtől függ. Befolyásolja a nemed, az életkorod, az életmódod és a génjeid is. Testalkatod is nagyban függ genetikai örökségedtől, de amennyiben a bevitt és a leadott energia egyensúlyban marad, megőrizhető az egészséges testtömeg.

Mi történik, ha felborul az egyensúly?

MIÉRT NEHEZEBB A FOGYÁS, HA ÜLŐ MUNKÁT VÉGZÜNK?

Ha sokat mozogsz, ám kevesebb energiát viszel be, mint amennyit aktív életmódoddal felhasználsz, veszíthetsz testsúlyodból. Ha azonban egész nap a számítógép vagy a könyvek felett ülsz, és emellett sok energiát viszel be az étkezések alkalmával, akkor felesleges kilók rakódhatnak rád.

Sok mindenről esett szó, azt hiszem nálam az indulás a legnehezebb. Ha ezen túljutok, sima ügy!

Természetesen egy-egy alkalommal belefér, hogy tovább lustálkodj vagy passzívan töltsd a szabadidőd, de általánosságban törekedned kell az aktív, mozgalmas életmódra.

Az is előfordulhat egy-egy ünnep vagy kivételes nap alkalmával, hogy a kelleténél többet eszel, de a mindennapokban ügyelj a kiegyensúlyozott táplálkozásra.

Ha törekszel az energia-egyensúlyra, már sokat teszel azért, hogy megelőzd az elhízást. Melyik fogyókúra mond igazat? Mit javasolsz a sportolónak?

fogyni mozgalmas életmód legjobb zsírvesztési mérleg

Válaszd ki, mit javasolnál a sportolónak a magazinrészlet alapján, majd egészítsd ki étrendjét! A mozgás pozitív hatásai Rakd energiafelhasználás alapján emelkedő sorrendbe a tevékenységeket!

fogyni mozgalmas életmód fogyni az esemény előtt egy nappal

A képeket nagyítani is tudod. Hol a hiba a tányéron? Kalóriák a mérlegen Tedd a mérlegre azt az ételt, amelyik kiegyenlíti a mozgással leadott fogyni mozgalmas életmód Hurka itt - hurka ott Az elhízással kapcsolatos problémák és betegségek Az ideális testtömeg titkai Egészséges alkat mértékletességgel és kiegyensúlyozottsággal Használnak a fogyókúrák?