Legjobb makrotápanyag-célok a fogyáshoz


Mik a makrotápanyagok és mennyit fogyasszuk belőlük?

Diéta és Fitnesz Az egészséges táplálkozás és a fogyás egyik alappillére a makrotápanyagok megfelelő mennyiségű és arányú bevitele. De vajon mi az ajánlott arány, valamint melyek a legkiválóbb szénhidrát- zsír- és fehérjeforrások? A Diéta és Fitnesz összeállításából kiderül.

égesse a combzsírt

A makrotápanyagok — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára. Vajon miért?

Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit

Nos, némelyik diéta hatásos, mások egészségesek, de tarthatatlanok, megint mások pedig kifejezetten egészségtelenek. A végeredmény azonban a legtöbbször ugyanaz: ahogy abbahagytuk a fogyókúrát, és visszatértünk a korábbi étrendünkhöz, a leadott kilók sokszorosan jönnek vissza — írja a diétaésfitnesz.

Fotó: Pexels Mert bár ezek a diéták különbözőek, egyvalami közös bennük: bizonyos ételcsoportokat kizárnak az étrendből. Legyen ez a zsír, a fehérje vagy a szénhidrát — a szigorú tiltás soha nem vezet tartós eredményre.

A diéta alapjai, avagy hogyan fest egy diétás étrend?

Nemcsak a jojóhatással kell majd megküzdeni, de hosszú távon nem is egészséges, ha bizonyos fontos tápanyagokat teljesen megvonunk a szervezettől. A leghatásosabb fogyókúra, ha nem fogyókúrázunk, hanem életmódot váltunk, és csupa-csupa egészséges alapanyaggal tápláljuk a szervezetünket.

Fogyni szeretnél? Kalóriák helyett a makroelemeket számold! A legújabb trend szerint azonban kalóriák helyett inkább a makrotápanyagokra kell figyelni, ezektől ugyanis fittek és egészségesek leszünk, sőt még fogyni is fogunk. A makroelemek olyan tápanyagok, amelyek segítenek a szervezetünknek abban, hogy az egészséges működéshez szükséges energiaszint adott legyen. Forrás: Dreamstime A három makrotápanyag a zsír, a szénhidrát és a fehérje, és hogy miből mennyit együnk, az attól függ, erősödni szeretnénk-e, fogyni vagy az izomtónusunkon szeretnénk javítani.

A megfelelő arányban, a megfelelő mennyiségben. Lássuk, mire van szükségünk! Egészséges táplálkozásról beszélünk, ha az étrend változatos, kiegyensúlyozott és mértékletes. A mértéktartó fogyasztással elkerülhetjük a testsúlygyarapodást.

Fogyni szeretnél? Kalóriák helyett a makroelemeket számold!

Minél többféle élelmiszerből, nyersanyagból, különböző ételkészítési módok felhasználásával javasolt összeállítani az étrendünket. Ez biztosítja, hogy minden tápanyagból megfelelő mennyiség kerüljön a szervezetünkbe.

  • Tetralysalis fogyás
  • Mi a legjobb zsírégető tea
  • Hol veszít először egy nő a zsírból

A három fő makrotápanyag optimális aránya számokban is kifejezhető, mint ahogy fentebb is írtuk. Ez a gyakorlatban akár működhet is, mert mindenképpen csökken a bevitt táplálék mennyisége, csak nem egészséges módon — véli Kreisz Andrea dietetikus. Nemcsak arról van szó, hogy kicsit kellemetlenebb lesz a lehelet, hanem akár esőerdő zsírégető tea, laborérték-eltolódásokat, fizikai tüneteket is okozhat, legrosszabb esetben az egész anyagcsere felborul.

A divatdiéták alkalmazása különösen veszélyes lehet addig fel nem ismert vagy már meglévő egészségügyi problémákkal küzdőknél, például cukorbetegség, keringési probléma esetén.

Mi az optimális megoldás a fogyásra? Érdemes szakember segítségét kérni ez ügyben. Egyénre szabottan, fizikai állapotunknak, szokásainknak megfelelő tanácsot kaphatunk, amellyel okosan fogyhatunk, hosszú távon megtartva az elért testsúlyt.

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?

Hangsúlyozni kell a rendszeres testmozgás fontosságát is az ideális testsúly megtartásában vagy visszanyerésében! A teljes értékű szénhidrátokra szüksége van a szervezetnek, hiszen energiát biztosítanak a mindennapi életben, a munkában, a sportban.

MIT EGYEK? - a legjobb élelmiszerek

Ajánlott naponta testtömegkilogrammonként grammot bevinni. Egy 60 kilós nő esetében — gramm az ideális — a pontos mennyiség a fizikai aktivitástól is függ!

A legjobb, ha rostokban gazdag szénhidrátokat legjobb makrotápanyag-célok a fogyáshoz.

  • Joe kanóc alacsony hatású zsírégető
  • Súlyvesztés a mellékvese kimerültsége miatt
  • Fenevad módú fogyás

Hozzájárulnak a szervezet, az idegrendszer legjobb makrotápanyag-célok a fogyáshoz működéséhez. E makrotápanyag ajánlott mennyisége a napi kalóriabevitel 30 százaléka.

a fogyást segítő műtétek

Lényeges azonban, hogy milyen zsírt fogyasztunk. A zsírok ugyanis három nagy kategóriába sorolhatók: telített, egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavak. Nevük arra utal, hogy hány hidrogénatom, illetve kettős kötés található a zsírban.

gyémánt fogyókúra kft

E makrotápanyag persze fontos szerepet játszik az izomépítésben és az izomsérülések regenerációjában. Emellett viszont hozzájárul a csontok, inak egészségéhez, valamint elengedhetetlen az immunrendszer és az agy megfelelő működéséhez is. Az általános ajánlások szerint jó, ha naponta testtömegkilogrammonként 0,75 grammot fogyasztunk. Vagyis egy 60 kilós nőnek 45 gramm fehérjére van szüksége naponta.

Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl

Remek fehérjeforrások a fehér húsok, a hüvelyesek, az olajos halak. Más makrotápanyag-forrásokért, mintaétrendekért és egyéb fontos információkért olvassa el a teljes cikket a Diéta és Fitnesz oldalán! Korábbi cikkünkben abban nyújtunk segítséget, hogy hogyan maradjunk fittek a hideg hónapokban.

Ugyanis sokaknak kihívást jelenthet a sötét, borús napokon nehezebb elindulni sportolni.