Mi segíthet a zsírégetésben.


Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél! Számtalan fogyókúrás programmal kísérletezhetünk manapság, de nem biztos, hogy egy bizonyos módszer mindenkinél ugyanúgy beválik. Van azonban néhány alapelv, amit érdemes figyelembe venni a hatékonyabb zsírégetés érdekében.

Itt van például 7 olyan étel, ami segítségedre lehet a diéta során. Persze nemcsak a fogyásban segít ez a 7 étel, hanem abban is, hogy egészségesebben és fittebben táplálkozz, akár a diéta előtt, akár utána. Tojás Remek fehérjeforrás, ellentétben a korábbi évekkel terjedt tojáskerülő mizériával. Nagyon jó reggelire, mert eltelít és sokáig energiával lát el.

A miértekről már számtalanszor írtunk, például ittitt és itt is. Akad azonban néhány egyszerű és nagy igazság a fogyókúrázással kapcsolatban, amit a tudomány is alátámaszt. Alvás közben is ég a zsír Testmozgás közben a szervezet a szénhidrátokból fedezi az energiaszükségletet, a következő 24 órában pedig feltölti a megüresedett glikogénraktárakat.

Ez idő alatt azonban a zsíranyagcsere is intenzíven zajlik, még olyan alapvető funkciók során is, mint a sétálás, a beszélgetés vagy akár az alvás. A kutatások szerint a REM-fázis alatt — amikor az agyunk a legaktívabb — használja fel a szervezetünk a legtöbb glükózt, többek között ezért is tesz jót egy kiadós alvás. Nagyobb eséllyel eszel vackokat, ha kihagysz egy főétkezést Biztosan te is ezerszer hallottad már, hogy reggelizni muszáj.

Nem véletlenül.

Ezek is érdekelhetnek

A koplalással ugyanis egyrészt értékes tápanyagokat vonunk meg a szervezetünktől, másrészt minél jobban éheztetjük magunkat, annál sanszosabb, hogy aztán kalóriadús ételeket fogunk fogyasztani. Ezért kellene inkább a többször keveset szabály betartására törekednünk persze a böjtölés mellett is egy csomó érv szól, ha az ember okosan csináljano meg arra, hogy tápláló ételeket fogyasszunk.

Olyanokat, amelyek kordában tartják a vércukrunkat és a hormonszintünket, és még az anyagcsere működésére is jó hatással vannak. Ha a hatékony kalóriaégetés a cél, ezekre mindenképpen figyelj.

2. Ugrálókötelezés

Több fehérjét és zsírszegény tejterméket az étrendbe! Nemrég kajáltál, de már megint bírnál egy jót falatozni?

Akkor ideje, hogy több fehérjét iktass be az étrendedbe! A kutatások szerint ugyanis a fehérjék, illetve az alacsony zsírtartalmú tejtermékek egy olyan peptidhormon felszabadítását idézik elő, amely elnyomja az agyban az éhségérzetet. A zsírszegény elveszíti a hasi kövér férfiak egészségét ezenkívül is van még egy hasznos tulajdonságuk, mégpedig az, hogy a bennük lévő kalcium a bevitt zsírmolekulákhoz kötődve egy olyan levesszerű anyagot hoz létre, amely ahelyett, hogy felszívódna a belekben, kiválasztódik, és mi segíthet a zsírégetésben zsírral együtt távozik a szervezetből.

mi segíthet a zsírégetésben

Jól hangzik, nem? Apropó, leves! Az egyik legkönnyebben betartható fogyókúrás trükk, ha az ember étkezések előtt vagy közben vizet iszik.

mi segíthet a zsírégetésben

Ez azért működik, mert a folyadék könnyedén felszívódik a bevitt táplálék megemésztése előtt, és ezáltal sokkal nagyobb teltségérzetet okoz. Hasonló eredményt érhetsz el akkor is, ha több levest iktatsz be a főétkezésekbe, érdemes továbbá azt is észben tartani, hogy a rostban gazdag ételek lassabban szívódnak fel.

1. Az étkezések előtt igyál vizet!

A megfelelő mértékű folyadékbevitel egyébként az anyagcserét is felpörgeti, ezért is ügyelj a rendszeres vízivásra! Jó hír, hogy egészen apró változtatásokkal is sokra mehetünk.

  1. Egyetlen természetes szer, ami segít a fogyásban, méregtelenít, és szépít is - Fogyókúra | Femina
  2. Kollagén fogyáshoz — Így segít a kollagén a fogyásban!
  3. A fokhagyma sok más gyógynövényhez hasonlóan már a középkori kolostorkerteknek is elmaradhatatlan növénye volt.
  4. 3 házi csodaszer, ami segít a fogyásban - és még olcsó is! | garembucka.hu
  5. A 10 legjobb mozgás, ami segít a fogyásban | Well&fit

Például azzal, ha a kalóriát tartalmazó cappuccino helyett a 10 kalóriás kávét, vagy fél tábla csoki helyett egy adag gyümölcssalátát választunk. Nevezetesen arról van itt szó, hogy általában nem addig eszünk, amíg jól nem lakunk, hanem addig, amíg ki nem ürül előttünk a tányér. Ezekről ittitt és itt is olvashatsz.

mi segíthet a zsírégetésben

Éppen ezért olyan hatékony módszer, ha lecseréljük otthon az étkészletet, és kisebb tányérokból eszünk. Az egyik vizsgálat szerint például, ha egy átlagos, 24 cm átmérőjű tányért 20 cm-esre cserélünk, azzal akár 22 százalékkal is csökkenthetjük az ételadagokat — feltéve, hogy nem repetázunk.

2. Egyél tojást reggelire

Aludd ki magad, és ne stresszelj! Te is tapasztaltad már, hogy mi segíthet a zsírégetésben kialvatlan éjszaka után sokkal egészségtelenebb ételekre fáj a fogad? De nemcsak a sóvárgás, hanem maga az éhség mértéke is nő ilyenkor, a kialvatlanság miatt ugyanis csökken a leptin szintje. Ez azért fontos, mert ennek a hormonnak a zsíranyagcsere szabályozásában van szerepe és ettől érzed magad jóllakottnak.

mi segíthet a zsírégetésben

Sajnos a stressznek is hasonló hatása van, ami egyébként gyakran kéz a kézben jár az alváshiánnyal, de most, hogy már tisztában vagy ezekkel a kockázatokkal, sokkal tudatosabban és nyugodtabban vághatsz bele a fogyókúrába.

És a legalapabb alapszabály, amitől még  hatékonyabb a fogyás : a rendszeres testmozgás!