Zsírégetés elmélet. Nem csak fogyókúrás mítosz a zsírégető zóna


Az aerob edzés és a zsírégetés Ha fogyni akarunk, akkor irány futni, igaz?

Tények és tévhitek a zsírégetésről I.

Ebből a cikkből megtudod, hogy tényleg tudunk-e zsírt égetni edzés közben! Ha a fogyás és a zsírégetés a téma, akkor mindenkinek talán az első dolog, ami eszébe jut, a kardió edzés.

Pontosabban: Ha fogyni szeretnél, menj futni! Zsírégetés elmélet kimegyünk tavasszal, nyáron a városba, a Margit-szigetre, stb.

Zsírégető zóna vs. H.I.I.T. Melyik az előnyösebb választás a zsírégetéshez?

A helyzet viszont az, hogy a kép ennél kicsit bonyolultabb… Kezdésnek induljunk el a 0-ról: fekszünk az ágyunkban. Ha az ember nem mozog, csak fekszik, nem eszik, nem iszik, stb.

Normális esetben ezt a szükségletet a szervezetünk ft fogyás és szénhidrátokból fedezi.

zsírégetés elmélet kupon fogyás

Vannak szövetek, amik elsődlegesen zsírt használnak pl. A vázizmainknak van glikogén raktára és képesek mind szénhidrátot, mind pedig zsírt égetni.

Mikor égetünk zsírt, azaz mikor fogynak a testünkben tárolódott szénhidrátok? Az elraktározott zsírok felhasználása tartalékaink teljes kimerülése után kezdődik. Ennek az alapszabálynak megfelelően bármilyen testmozgással égethetünk zsírt.

Egy egészséges, edzett emberben, nyugalmi állapotban elsősorban zsírsavakat használnak az izmok. A valós értéket hogy a testünk milyen arányban használ szénhidrátokat és zsírokat az ún.

Egészségesek-e a gyors, látványos változást ígérő, trendi fogyókúrás irányzatok? Tényleg olyan nagy ördöngösség a zsírtartalékainkat mozgósítani? Hatásosak-e az étrend-kiegészítők?

Ezt követően felállunk. Az állás kicsit több energiát éget — de az arány nem változik jelentősen. Elkezdünk sétálni — tovább nő az energiafelhasználás.

zsírégetés elmélet fogyás dr dél mez

Egyre gyorsítjuk a tempót, egy laza kocogásig. Mi történik? Ahogy nő az energiaszükséglet, úgy fokozódnak az energiatermelő folyamatok.

ZSÍRÉGETÉS – Panhellen

A fokozott energiatermeléshez alkalmazkodva megnő az oxigénszükséglet — ezért emelkedik a pulzus és a légzési frekvencia.

Mit jelent ez? Azt, hogy itt égeti el a legtöbb zsírt a szervezetünk. Ha az intenzitást tovább növeljük, akkor a szervezet átáll a szénhidrátok aerob lebontására.

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai

Hogy miért? Ahogy tovább növeljük a terhelést, egyre kevesebb zsírt égetünk és egyre több szénhidrátot arányaibanmajd elérünk egy pontot, ahol már a szervezet oxigénszállító képessége is elégtelen lesz a szénhidrátok aerob lebontásának fedezéséhez.

zsírégetés elmélet a topiramát súlycsökkentő hatása

Ennél a pontnál elkezdődik a szénhidrátok anaerob lebontása és a tejsavképződés. Idővel a szervezet tejsav elszállító képességét meghaladja a tejsav termelődésének a mennyisége — és a teljesítményünk rohamos csökkenésbe kezd. Rendben — mit tanulhatunk ebből a hosszú és kimerítő leírásból? A legtöbb ember csak kimegy, elkezd futni, kihajtja magát, leizzad, liheg, égnek a zsírégetés elmélet — és azt hiszi, hogy most rengeteg zsírt égetett.

  • Fogyás nap visszatér
  • Karcsúsító interjú ruha
  • Az aerob edzés és a zsírégetés - garembucka.hu

Sajnos nem ez a helyzet. A ténylegesen aerob edzés intenzitása igen alacsony — és ennek megfelelően nem a leghatékonyabb módszer a zsírégetésreha az idő:eredmény arányt nézzük.