Jet lag fogyni


különböző testtípusok a fogyáshoz hogyan lehet elveszíteni a teljes testzsírt

Kónya Judit, családorvos Ma már egyre többen engedhetik meg maguknak, hogy távoli tájakra utazzanak. Az utazás eszköze legtöbbször repülőgép, amely a nagy sebesség következtében rövid idő alatt több időzónán is áthaladhat, aminek eredményeképpen biológiai óránk teljesen felborul.

fogyni striák elhalványulnak fogynom kell segítség

Más járművek esetében természetesen nagyobb térhez jutnak a kompenzációs mechanizmusok, illetve az átállás folyamatos - hiszen az indulástól a megérkezésig eltelt idő elegendő ehhez.

Az ember szervezetének működése nagyban függ az aktív-inaktív periódusok, illetve az alvás-ébrenlét egységének szabályozásától.

fogyás narancsbőrt okoz testsúlycsökkenés a 34. terhes héten

Az agy egyik speciális része tobozmirigy termeli a melatonin nevű hormon természetű anyagot, amely többek közt bioritmusunkért is felel. Sötétedéskor jelzi a szervezet számára a pihenés idejét, míg világosban aktiválja annak működését. Hirdetés Ezen túlmenően szervezetünk működésének napszaki ingadozását befolyásolja a külső hőmérséklet is, mely egy hosszú utazás után szintén a jet lag fogyni hely adottságaitól teljesen eltérő lehet - ez még jobban összezavarja biológiai óránkat.

Ehhez járul hozzá a hosszú repülőút miatt elfásult testünk és szellemünk elnehezültsége, a repülőgép fizikai tényezőinek hatása hőmérséklet, páratartalom, stb.

A jetlag tüneteinek enyhítése

Nyugatról kelet felé, és keletről nyugat felé Nyugat felé utazva a nappal megnyúlik mikor nálunk 22 óra van, az időmérők Londonban még csak 21 órát mutatnakkeleti irányban viszont a megszokottnál hamarabb köszönt be az éjszaka.

A tapasztalatok szerint a nyugati irányba való utazást a szervezet sokkal jobban tolerálja és az átállás hamarabb megtörténik, mint ha például Európából Ázsiába utaznánk természetesen a Földet nem megkerülve, vagyis nyugatról keleti irányba.

weightworld france fogyni gyorsan égő zsír

Szervezetünk napi ritmusát órányi eltérés már komolyan megzavarja. A jetlag vagy más néven időzóna-betegség lényege, hogy az alvási periódusok felborulnak, a nappalok-éjszakák egymást követve ugyan, de hirtelen teljesen más ütemben érkeznek.

Nagyjából három nap szükséges a teljes alkalmazkodáshoz. Az időzóna-betegség tünetei jelentős átfedést mutatnak az alvászavarok tüneteivel: az alvás felszínesebb, kevésbé pihentető, az alvási idő nem megfelelő hosszúságú.

thca fogyás hosszú út a fogyáshoz

Nappal az utazó nagyfokú fáradtságot érez, gondolkodása beszűkülhet, jelentkezhet letargia, vagy ingerlékenység is. A vérnyomás megemelkedhet, a vérnyomáscsökkentő terápia felborulhat.

Ez a 6 trükk éjszaka pörgeti fel a fogyást

Hogyan lehet védekezni az időzóna-betegség ellen? Léteznek tablettás készítmények, melyek segíthetnek az átállásban. Ma már melatoninszerű kémiai anyagok is kaphatók kapszulába zárva, ám az legjobb módja a tartalék gumiabroncsok elvesztésének érdekeit a piaci érdekek ebben az esetben alighanem felülírják ha eltekintünk a placebóhatástól. Sokan kísérleteznek enyhe nyugtató-altató hatású szerek bevételével is, ám ezek nem segítenek a ritmus helyreállításában, sőt, mellékhatásaikkal hozzájárulnak az egyébként is nehéz helyzetben lévő utas nehézségeinek súlyosbításához.

A jetlag tüneteit lehet ugyan csökkenteni, ám legcélszerűbb, ha tisztában vagyunk létezésével és jelentkezése nem ér minket váratlanul. Érdemes úgy tekinteni a jelenségre, mint az utazással járó zsírvesztés boston nehézségre, ami három nap alatt többnyire elmúlik - ezért távoli tájakra ennél rövidebb utakat ne szervezzünk, ha tehetjük.

megmagyarázhatatlan súlygyarapodás étvágytalanság hogyan lehet elveszíteni a testzsírt a hasa körül

A sok jet lag fogyni, megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása ami ne alkoholtartalmú legyena kímélő ételek, és a könnyű testmozgás mind gyorsabb átálláshoz segíti a szervezetet és utazásunkat hamar igazi kikapcsolódássá vagy eredményes üzleti úttá varázsolhatja. Olvasson tovább!

A hosszú, több időzónán átívelő repülőutak, a távoli, egzotikus tájakra utazás komolyan felboríthatja testünk természetes bioritmusát. Míg más járművek esetében működnek a kompenzációs mechanizmusok, illetve az átállás folyamatos, hiszen az indulástól a megérkezésig eltelt idő elegendő ehhez, addig a viszonylag rövid idő alatt, nagy sebességgel, több időzónán áthaladás kihívások elé állítja szervezetünket. Vannak azonban bevált módszerek, melyekkel az átállás megkönnyíthető.

Hogyan maradjon fitt repülőgépes utazáskor is? Forrás: WEBBeteg.