Oxigén segíti-e a zsírégetést. zsírégetésről dióhéjban


szövetségi kormány súlycsökkentő támogatása vitacup fogyás

Mi is az afterburn effect azaz a "késleltetett" zsírégető hatás, milyen edzéssel tudod elérni, és miért olyan hatásos? Hogy mi is ez pontosan, milyen edzéssel tudjuk elérni, és miért olyan hatásos, arról ebben az írásomban olvashatsz részletesebben. Mi az utózsírégető hatás? Az afterburn effect tudományosabb neve EPOC, azaz excess post-exercise oxygen consumption, ami edzés utáni emelkedett oxigén fogyasztást jelent.

Először is aerob sportot kell választanunk, mert zsírégetés csak aerob úton valósulhat meg. Az olyan sportmozgást tekinthetjük aerobnak, ahol az energialeadás oxigén jelenlétében történik.

Pontosabban azt, hogy edzés után van egy bizonyos oxigénadósságunk, amit úgy pótol a szervezet, hogy ilyenkor jóval több oxigént vesz fel, mint egyébként. Edzés alatt a testben a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítása igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket, stb.

Zsírégető edzés

Mindez már nyugalomban történik, amikor elsődleges energiaforrásunk a zsír. Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek. A folyamat edzés után hosszú órákig eltart és ez az az időszak, amikor a zsírégetés a leghatékonyabb. Mi történik a folyamat során?

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Az anyagcserénk felgyorsul, tehát jóval több kalóriát égetünk az edzés utáni pihenőidőszakban, mint alap esetben. Ez több kalóriát hozzáad a napi kalóriaégetéshez, plusz még ott vannak az edzés alatt elégetett kalóriák.

Milyen edzésekkel érhető el a hatás? Az, hogy az utólagos zsírégetési folyamat mennyire lesz sikeres, elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ.

Kapcsolódó cikkek

Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart majd az azt követő zsírégetés is. Ez persze nem jelenti azt, hogy órán át as pulzussal kell dolgoznunk, mert egyrészt azt nem is bírnánk, másrészt akkor már glukoneogenezis lépne fel, tehát az izmainkat felépítő aminosavakat bontanánk, harmadrészt pedig rövid idő alatt túledzettséghez vezetne.

Az oxigénadósság, és így az afterburn effect az anaerob edzések után jóval magasabb. Ilyenek a HIIT, azaz magas intenzitású intervallum edzések, melyek során a szervezet fő energiaforrása a szénhidrát.

Peak GYM edzőtermek

Igaz, hogy ekkor arányaiban kevesebb zsírt égetünk, mint egy monoton aerob edzés alatt, azonban egyrészt a magas pulzus miatt több kalóriát tudunk elégetni egységnyi idő a hasi zsír megszorítása segít a fogyásban, másrészt az edzés utáni zsírégető hatás miatt sokkal hatékonyabb ez a fajta edzés.

A vér oxigénszintjének helyreállításához.

természetes módszerek a zsírégetés elősegítésére legjobb fogyás kiegészítő készlet

Segíti a fehérjék beépülését az edzés alatt igénybe vett izomszövetekbe. A testhőmérséklet visszaállításához. Az az edzés, amihez evett sütemény fogyni oxigénre van szükség, több kalóriát is éget: Egy liter oxigén felhasználásához nagyjából 5 kcal-ra van szükség.

Ez azt jelenti, hogy ha oxigénigényes azaz jó intenzív edzést végzünk, sőt utána nagy az oxigénadósságunk is, több kalóriát fogunk égetni.

Fogyni oxigén, A legbiztosabb fogyókúra: a köpéses-módszer | Csalágarembucka.hu

A köredzés és a nagy súlyos erősítő edzés rövid pihenőkkel anaerob edzések, így jelentős utóégető hatásuk van. Ilyenek: A súlyzós edzés összetett, több ízületet igénybe vevő alapgyakorlatokkal, mint pl.

Ha egészségesen akarsz élni, és a karcsúság elérése is legfőbb céljaid közé tartozik, a következőket mindenképp építsd be étrendedbe. Avokádó Az ízletes avokádó nemcsak jóllakottságérzetedről gondoskodik, de a benne található vitaminok és létfontosságú zsírok nagymértékben felpörgetik az anyagcserét, és gyorsítják a zsírégetést is.

Egy köredzés, ami az alsó- és felsőtest gyakorlatokat váltogatja. Nagy oxigén segíti-e a zsírégetést történő edzés. Rövid pihenőkkel történő edzés. A HIIT a leghatékonyabb edzés az utózsírégető hatás szempontjából!

Miért hízunk? Hogyan védekezhetünk az elhízás ellen?

Említettem, hogy minél intenzívebb és minél hosszabb egy edzés, annál nagyobb lesz az afterburn effect. Na, oxigén segíti-e a zsírégetést nagy intenzitást hosszú ideig nem tudunk fenntartani, max. Más a helyzet, ha ezeket az intenzív szakaszokat pihenőidőkkel váltogatjuk.

természetgyógyászati ​​fogyás geelong pitypang tea a fogyás eredményéhez

Az oxigénadósságra nagyobb hatással van az intenzitás, mint az időtartam. Tehát a rövid, de kemény edzés hatásosabb, mint a hosszú, de kevésbé intenzív. Hogyan használd ki az afterburn effect előnyeit?

Evidence-Based Weight Loss: Live Presentation

Ha teljesen kezdő vagy, akkor az intenzív kardió és a HIIT edzés egyelőre nem ajánlott, azonban a súlyzós edzésekkel, köredzésekkel már te is el tudod érni, hogy az anyagcseréd gyorsabbá váljon és könnyebben fogyj.

Mellé iktass be heti alkalom aerob edzést. Ezt néhány hét után fokozatosan felválthatod majd intervallum edzésekkel.

  • Gyorsítja az anyagcserét, ezért a fogyókúra és a diéta ideális itala Megnövelt oxigén tartalmával segíti a zsírégetést.
  • Fogyás oxford mississippi-ben
  • Fogyás 1 hónap alatt természetesen
  • Ezeket edd, ha fogyni szeretnél - Top 10 étel zsírégetéshez
  • Fogyókúra, fogyás és víz diéta - Természetes fogyást segítő

Ha haladó vagy a legjobb, ha súlyzós edzést végzel és mellette vagy intervallum kardiót csinálsz, vagy az edzések végére beillesztesz egy rövid, de nagyon intenzív, pörgős gyakorlatsort, ami után csak úgy kapkodsz a levegő után, pl. Tudnod kell azonban, hogy az utózsírégető hatás sem mindenható, így ha az étkezésed nincs rendben, nem fogsz lefogyni akkor sem, ha a legbrutálisabb crossfit gyakorlatsorokat nyomod heti 5 alkalommal Nem tudsz annyi kalóriát elégetni edzéssel és még a felpörgött anyacseréddel se, amennyit ne tudnál egykönnyen megenni.

Viszont, ha többet eszel egy nap, mint amennyit elégettél, akkor nem fogyni, hanem hízni fogsz. Ezért a kulcs az enyhe kalóriadeficit nem a koplalás!