Lefogyhatok, amikor alszom


EXTRA AJÁNLÓ

Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt lefogyhatok, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta. Kutatások igazolják, amikor alszom azok a nők, akik 5 órát vagy annál kevesebbet alszanak éjszaka, többet nyomnak, mint azok, akik 7 órát vagy annál többet.

Az egyik legátfogóbb tanulmány amikor alszom a témában 16 éven keresztül amikor alszom a részt vevő nők alvási szokásait, és megdöbbentő eredményre jutott. A több mint 70 ezer középkorú nő adatait amikor alszom, 16 éves kutatás, persze, azt is hozzáteszi, hogy azok, akik keveset aludtak, általában magasabb kezdősúllyal is rendelkeztek.

fogyás keverjük megsütjük heather sykes fogyás

Éppen ezért a kutatók különösen lefogyhatok rá, hogy ne csak az alvási, hanem az étkezési és sportolási szokásokat is nyomon kövessék, és meglepő eredményre jutottak. Azok, akik kevesebbet aludtak, átlagosan semmivel nem ettek többet, és nem is sportoltak kevesebbet, mint a sokat alvók, a súlyuk mégis megemelkedett a kutatás során, méghozzá nem kevesebb mint átlagosan 7 kilóval 10 év alatt.

lehet fogyni a depón zsírégető banglades

Ez az eredmény a kutatókat is meglepte, hiszen korábbi ismeretek alapján úgy gondolták, az alváshiány miatt megemelkedő éhséghormon és a leeső teltségérzet-hormon szintje okozta nagyobb étvágy a felelős a hízásért.

Az adatok elemzése után a tudósok arra jutottak, hogy az alvás hiánya valószínűleg csökkentette lefogyhatok nyugalmi anyagcsere mértékét, így lehet, hogy a keveset alvók meghíztak annak ellenére, hogy azonos vagy kisebb mennyiséget ettek.

fővárosi baptista egyház fogyás jonathan antoine fogyás

Ezenkívül az alváshiány csökkentheti a nem testmozgáson alapuló termogenezis - vagyis a mocorgás, dobolás stb. A kortizol vagyis a stresszhormon szintje szintén megnő, amikor az ember keveset alszik, ami szintén fokozhatja az étvágyat.