Alvási apnoe fogyás nehézség, A jó alvás segíthet a fogyásban is | Well&fit


Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

  • Ez történik a testünkkel, ha sokat fogyunk - HáziPatika
  • Lehet a túlsúlytól légzési zavarom? - Somnocenter
  • Alvászavarok, álmatlanság - Betegségek | Budai Egészségközpont

Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus egy friss tanulmányt elemezve az összefüggésekre hívta fel a figyelmet. Tanulmányukból ugyanis kiderült, hogy a nem elégséges mennyiségű alvás nem csak a magas vérnyomás és a cukorbetegség kialakulásának lehet rizikófaktora, de az elhízásé is. A kevés alvás vagyis ami rövidebb 7 óránál pedig sokak problémája: a Centers for Disease Control and Prevention szervezet szerint 3-ból 1 amerikait érint.

Az alvászavar az egyik leggyakoribb panasz, mellyel a betegek orvoshoz fordulnak. Alvásigényünk mértéke egyénenként és életkoronként igen különböző. Csecsemőkorban napi órát alszunk, a gyermekkor alatt az alvás mennyisége fokozatosan csökken.

Az angol kutatók azt kezdték el vizsgálni, néhány egyszerű, alvási szokásokkal kapcsolatos tanács segít-e az alvásidő növelésében.

A következő egy hétben a résztvevők alvási naplót vezettek és szenzorokat is viseltek, amelyekkel detektálták, pontosan mennyi időt töltöttek ágyban és konkrétan mennyit aludtak. Ezek felül a szakemberek a résztvevők táplálkozását is megfigyelték az adott időszakban. Az American Journal of Clinical Nutrition c.

alvási apnoe fogyás nehézség anavar adag zsírvesztéshez

A kutatók hangsúlyozzák: bár jók az eredmények, az új szokások kialakításához több idő kell. Megváltozott étkezési szokások A tanulmány másik érdekessége az volt, hogy kiderült, azok, akiknek sikerült alvási apnoe fogyás nehézség aludniuk, 10 grammal kevesebb cukrot és szénhidrátot fogyasztottak naponta, mint a keveset alvók.

alvási apnoe fogyás nehézség fogyás dr memphis tn

Ugyanakkor a kutatók hangsúlyozták, hogy ez csupán egy pilot tanulmány, amely további vizsgálódást tesz szükségessé, mindazonáltal az eredmények figyelemfelkeltőek. Különösen annak fényében, hogy korábbi kutatások már igazolták a kevés alvás és a kevésbé minőségi táplálkozás összefüggéseit.

alvási apnoe fogyás nehézség fogyás kiegészítő mellékhatások

Ugyanakkor az is közismert volt már korábban, hogy a rossz minőségű, kevés alvás és az alvászavarok az egészségre biztosan káros hatást gyakorolnak. Egy amerikai tanulmány szerint az apnoéban szenvedőknél az infarktus kockázata negyvenszer nagyobb, mint az egészséges embereknél.

alvási apnoe fogyás nehézség végső vágott zsírégető

De a zavart éjjeli alvásnak nappali következményei is vannak. Aki kialvatlan, tapasztalhatja magán a alvási apnoe fogyás nehézség és szellemi fáradtságot, a magasabb vérnyomást, a szívritmuszavart, az érzékszervek tompulását, a reggeli fejfájást, a csökkenő szexuális vágyat, a pszichés problémákat, akár a depressziót.

Egy vizsgálat szerint az alvási apnoében szenvedő személyek ötször több közlekedési és munkahelyi balesetet okoznak — a tartós fáradtság és a koncentrálási nehézségek miatt.

MOTIVÁCIÓ: Mentális felkészülés fogyókúrához. Agykontroll - fogyás

Mikor kell a segítség? Mindenképpen érdemes kivizsgáltatni magunkat, ha úgy érezzük, egész éjszaka gondolkozunk, nem tudunk kikapcsolni, és reggelente fáradtan ébredünk, napközben álmosakkimerültek vagyunk.

alvási apnoe fogyás nehézség tae bo zsírégetés

Feltétlenül szomnológushoz kell fordulni, ha éjszakai légzéskimaradással, apnoéval küzdünk. Ha az éjszaka során, esetleg többször arra riadunk, hogy egy-egy horkantás után levegőért kapkodunk, nagy valószínűséggel alvási apnoé betegségben szenvedünk, amely jelentősen növeli a magas vérnyomás, a szívinfarktus és a stroke kialakulásának esélyét is — hangsúlyozza dr. Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus.

alvási apnoe fogyás nehézség súlycsökkentő ösztönző alkalmazás

Feltétlenül érdemes kivizsgáltatni, szomnológiai szűrővizsgálaton kívül gyakran van szükség más szakvizsgálatokra, például fül-orr-gégészet, kardiológia, endokrinológia, stb. Ha sikerül megszüntetni a horkolást, azzal gyakran a hálótársak alvászavarát is megoldjuk, emellett olyan szubjektív panaszokon is segíthetünk, mint a nappali hangulatromlás, az ingerlékenység, a teljesítmény- és koncentrációcsökkenés, amely a nem megfelelő minőségű alvás következménye.

Végül ne feledkezzünk meg arról sem, hogy nemcsak a kevés, de a nem megfelelő minőségű alvás is elősegítheti az elhízást és gátolhatja a fogyást — a horkolás megszüntetése után eredményessé válhat az addig sikertelen fogyókúra.

  • A jó alvás segíthet a fogyásban is | Well&fit
  • Horkolás műtét, az éjszakai légzéskimaradás-kezelése